Szanowni Państwo, w celu usprawnienia procesu reklamacyjnego przedstawiamy algorytm postępowania – krok po kroku – co zrobić w pierwszej kolejności w przypadku zauważenia awarii.

1) W pierwszej kolejności skontaktuj się z instalatorem twojego systemu PV. Następnie Ty lub instalator Twojego sytemu PV powinien skontaktować się z naszą obsługą techniczną telefonicznie: (22) 864 89 90 lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. dzięki czemu będziemy wiedzieć jakie dalsze kroki podjąć.

Prosimy by przed rozmową z nami przygotować następujące informacje: typ inwertera, numer seryjny (20 znaków) oraz zapisy dziennika zdarzeń ("Event Log"). Instalator powinien dostarczyć także informację na temat następujących wartości: napięcia PV, napięcia zasilania, rezystancji izolacji, częstotliwości, częstości występowania alarmów.  

Gdy okaże się, że urządzenie jest ewidentnie niesprawne i niemożliwe jest jednoznaczne określenie przyczyny wystąpienia awarii lub należy przeprowadzić czynności serwisowe wówczas należy przygotować urządzenie do przesłania i transportu i przekazać je zamówionemu kurierowi. Przechodzimy do punktu wymiany urządzenia. 

2) Jeśli po wstępnej analizie błędu nadal nie będziemy w stanie Ci pomóc, prześlemy do Ciebie drogą mailową - formularz wymiany urządzenia. Możesz także pobrać gotowy formularz z naszej strony internetowej w dowolnym czasie: Formularz wymiany urządzenia - Steca. Prosimy o wypełnienie formularzy w sposób kompletny i wysyłanie podpisanych kopii na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Zaznaczamy, że nie będziemy uwzględniać formularzy które dotrą do nas niepodpisane i niekompletne.

3) Po otrzymaniu w pełni wypełnionego i podpisanego formularza rozpoczniemy procedurę wysyłania nowego inwertera. Urządzenie, które otrzymasz będzie w stanie idealnym ale nie będzie zawierało żadnych akcesoriów dodatkowych! Pozostałe elementy takie jak uchwyty, wtyczki, złącza czy płyta montażowa należy zachować z poprzedniego systemu. Pamiętaj o tym przy odsyłaniu zareklamowanego urządzenia - wyślij sam inwerter! Nadana przez nas paczka dotrze do Ciebie z etykietą firmy UPS, która upoważnia do odesłania reklamowanego urządzenia bez ponoszenia żadnych kosztów. Nowy inwerter dociera zazwyczaj w ciągu kilku dni roboczych. 

4) Po otrzymaniu nowego urządzenia, stare zapakuj wraz z wypełnioną i podpisaną kopią formularza reklamacyjnego do pudełka w którym dotarł nowy inwerter. Po naklejeniu listu przewozowego UPS, możesz szybko i łatwo zamówić odbiór paczki pod numerem telefonu (22) 489 78 77 (numer ten jest dostępny tylko na terenie Polski. W innych krajach będzie inny)

*W przypadku dużych inwerterów o mocy 8kW i powyżej - będą one transportowane przez firmę UPS na palecie. Po wykonaniu demontażu reklamowanego urządzenia poinformuj nas o możliwości jego odbioru pod numerem telefonu: (22) 864 89 90 lub mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Reklamowany inwerter musi być umieszczony na palecie euro, zapakowany do pudełka i zabezpieczony przed działaniem czynników atmosferycznych. Z reklamowanym urządzeniem należy obchodzić się zgodnie z wymogami gwarancyjnymi!

 

 

UWAGA!

Aby szybko rozwiązać problem, kluczowe jest postawienie prawidłowej diagnozy. Kładziemy na to szczególny nacisk, gdyż w przypadku bezzasadnego żądania wymiany urządzenia osoba lub firma żądająca wymiany poniesie koszt obsługi serwisowej zgodnie z zapisami w formularzu wymiany urządzenia. W przypadku gdy awaria urządzenia nastąpiła z winy producenta wymiana/naprawa urządzenia jest bezpłatna. Ostateczną decyzję o przyczynie wystąpienia awarii podejmuje serwis Steca.