Dane osobowe, których Administratorem jest Solfinity sp. z o.o. sp.k. w Warszawie przetwarzane są w sposób zgodny z przepisami powszechnie obowiązującego prawa,  w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: "RODO”).
 
Usługi świadczone przez Solfinity sp. z o.o. sp.k. w ramach sklepu internetowego prowadzone są również z zachowaniem wymogów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.  o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 123).
Postanowienia ogólne
  1. Niniejsza Polityka Prywatności (zwana dalej „Polityką Prywatności”) określa sposób zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych: Niniejsza Polityka Prywatności ma jedynie charakter informacyjny i nie stanowi źródła obowiązków dla osób, których dane dotyczą.
    1. klientów indywidualnych oraz kontrahentów;
    2. klientów sklepu internetowego;
    3. pracowników i współpracowników naszych klientów i kontrahentów;
    4. uczestników szkoleń;
    5. osób kontaktujących się z Administratorem mailowo, telefonicznie, poprzez formularz kontaktowy oraz osób, z którymi kontaktuje się Administrator;
    6. kandydatów do pracy;
    7. subskrybentów newslettera;
    8. pochodzących z monitoringu wizyjnego obejmującego teren zakładu.
  2. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą oraz stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające odpowiednią i adekwatną do zagrożeń ochronę przetwarzanych danych osobowych.

Administrator danych

Administratorem danych osobowych jest: Solfinity sp. z o.o. sp.k.  z  siedzibą w Warszawie, ul. Wólczyńska 133, bud. 6 lok. 218, 01-919 Warszawa,  NIP: 5242567894, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000789029.

Kontakt z Administratorem
  1. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych prosimy o kontakt mailowy na dedykowany adres e-mail: [email protected]
  2. Można również przesłać do nas wiadomość, prośbę czy żądanie na nasz adres korespondencyjny: ul. Wólczyńska 133, bud. 6 lok. 218, 01-919 Warszawa.

Cel i podstawa prawna przetwarzania danych
  1. Każdorazowo cel i podstawa przetwarzania danych osobowych przez Administratora wynika z charakteru relacji pomiędzy Administratorem a osobą, której dane dotyczą.
  2. Każda z tych relacji została opisana w oddzielnie, poniżej, aby łatwiej było Państwu znaleźć odpowiednie dla siebie zapisy.

Klienci Indywidualni i Kontrahenci
  1. Administrator może przetwarzać dane osobowe klienta i kontrahenta w następujących celach: Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty świadczące na naszą rzecz usługi księgowe, zajmujące się serwisem sprzętu komputerowego, outsourcingiem IT, hostingiem strony internetowej i poczty, dostawą serwera, obsługą mailingu, marketingiem, kancelaria prawna, podmioty realizujące gwarancję, rękojmię, ubezpieczenie towaru, a także podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
    1. niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
    2. wypełniania obowiązków względem organów podatkowych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,
    3. udzielania odpowiedzi na wiadomości e-mail, pytania, zapytania ofertowe i kontaktowania się w tym celu tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest możliwość reakcji na otrzymaną wiadomość, udzielenia odpowiedzi zgodnie z jej treścią),
    4. dochodzenia roszczeń lub obrony praw, jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO,
    5. obsługi procesu składanych reklamacji, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (wykonanie umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny),
    6. przedstawiania informacji na temat naszych produktów, usług, szkoleń, oferty, promocji (newsletter) – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest marketing własnych produktów i usług. Wysyłka informacji handlowej drogą mailową dotyczy wyłącznie sytuacji, kiedy osoba, której dane dotyczą, wyrazi zgodę (w trakcie zakładania konta) na otrzymywanie informacji handlowej drogą elektroniczną, na podany adres e-mail w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i/lub prawa telekomunikacyjnego.
    7. prowadzenia badań statystycznych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO- prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest ulepszanie działania Serwisu umożliwienie dopasowania go do potrzeb Klienta
    8. usprawnienia prowadzenia działalności gospodarczej oraz archiwizacji dokumentów tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO -prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest przechowywanie dokumentacji, sprawniejsze i efektywniejsze prowadzenie działalności.
  2. Przechowujemy Państwa dane osobowe do czasu upływu terminu przedawnienia wszelkich roszczeń z tytułu wykonania bądź nienależytego wykonania umowy, a także do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią inaczej. W zakresie danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora do czasu wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. W sytuacji gdy osoba wyraziła zgodę na marketing drogą elektroniczną – do czasu rezygnacji z chęci otrzymywania wybraną przez siebie drogą komunikacji informacji handlowej.
  3. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, z zastrzeżeniem warunków określonych w przepisach RODO, osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  4. Obowiązek podania danych osobowych wynika z przepisów prawa regulujących kwestie związane z realizacją umów, w tym przepisów Kodeksu cywilnego oraz prawa podatkowego. Jeżeli odmówisz podania swoich danych nie będziemy mogli nawiązać stosunku prawnego. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne do zawarcia umowy i/lub wysyłania treści o charakterze marketingowym.

Klienci sklepu internetowego
  1. Administrator może przetwarzać dane osobowe Klienta sklepu internetowego w następujących celach: Każdorazowo cel i podstawa przetwarzania danych osobowych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez klienta sklepu internetowego.
    1. niezbędnym do zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży, w tym świadczenia usług drogą elektroniczną (zarządzanie, zakładanie konta, obsługa konta, transakcji, płatności) tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (wykonanie umowy, w tym czynności zmierzające do zawarcia umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek prawny),
    2. obsługi procesu składanych reklamacji, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (wykonanie umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny),
    3. dochodzenia roszczeń lub obrony praw, jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO,
    4. udzielania odpowiedzi na wiadomości e-mail, pytania, zapytania ofertowe i kontaktowania się w tym celu tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest możliwość reakcji na otrzymaną wiadomość, udzielenia odpowiedzi zgodnie z jej treścią,
    5. wypełniania obowiązków względem organów podatkowych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,
    6. prowadzenia badań statystycznych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO- prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest ulepszanie działania Serwisu umożliwienie dopasowania go do potrzeb Klienta,
    7. przedstawiania informacji na temat naszych produktów, usług, szkoleń, oferty, promocji (newsletter) – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest marketing własnych produktów i usług. Wysyłka informacji handlowej drogą mailową dotyczy wyłącznie sytuacji, kiedy osoba, której dane dotyczą, wyrazi zgodę (w trakcie zakładania konta) na otrzymywanie informacji handlowej drogą elektroniczną, na podany adres e-mail w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i/lub prawa telekomunikacyjnego.
    8. marketingu internetowego - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest możliwość wysyłania spersonalizowanych reklam internetowych produktów i usług Administratora),
    9. usprawnienia prowadzenia działalności gospodarczej oraz archiwizacji dokumentów tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest przechowywanie dokumentacji, sprawniejsze i efektywniejsze prowadzenie działalności.
  2. Państwa dane osobowe mogą być przekazane, podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi księgowe, zajmujące się serwisem sprzętu komputerowego, outsourcingiem IT, hostingiem strony internetowej i poczty, dostawą serwera, obsługą mailingu, marketingiem, kancelaria prawna, podmioty realizujące gwarancję, rękojmię, ubezpieczenie towaru, będące operatorami usług płatności drogą elektroniczną, kurierom, a także organom państwowym i innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
  3. W zakresie celu opartego na wykonaniu umowy będziemy dane przetwarzać dane przez czas wykonywania praw i obowiązków wynikających z łączącego stosunku prawnego, a po tym czasie przez okres przedawnienia roszczeń zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta. W zakresie złożonej reklamacji do czasu jej rozpatrzenia, a w przypadku dochodzenia roszczeń i/lub obrony praw do momentu rozstrzygnięcia sporu, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń. W zakresie danych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu – do czasu wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Jeżeli Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie zgody, możemy je przetwarzać do momentu cofnięcia zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, z zastrzeżeniem warunków określonych w przepisach RODO, osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  5. Obowiązek podania danych osobowych wynika z przepisów prawa regulujących kwestie związane z realizacją umów, w tym przepisów Kodeksu cywilnego oraz prawa podatkowego. Jeżeli odmówisz podania swoich danych nie będziemy mogli nawiązać stosunku prawnego. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne do zawarcia umowy i/lub wysyłania treści o charakterze marketingowym.

Pracownicy i współpracownicy naszych klientów i kontrahentów
  1. Administrator może przetwarzać dane osobowe pracowników i współpracowników klientów i kontrahentów w celu prawidłowej realizacji umowy, której stroną jest podmiot, dla którego pracuje, bądź, z którą współpracuje taka osoba, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes jakim jest umożliwienie kontaktowania się między stronami umowy w celu jej realizacji).
  2. W takiej sytuacji dane otrzymaliśmy bezpośrednio od pracownika lub współpracownika lub od jego pracodawcy/podmiotu, który reprezentuje.
  3. Zakres danych jakie posiadamy to: imię, nazwisko, służbowy telefon i adres e-mail, stanowisko.
  4. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty zajmujące się serwisem sprzętu komputerowego, outsourcingiem IT, hostingiem strony internetowej i poczty, dostawą serwera, kancelaria prawna, podmioty realizujące gwarancję, rękojmię, ubezpieczenie towaru a także podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
  5. Przechowujemy Państwa dane osobowe do czasu upływu terminu przedawnienia wszelkich roszczeń z tytułu wykonania bądź nienależytego wykonania umowy.
  6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, z zastrzeżeniem warunków określonych w przepisach RODO, osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Uczestnicy szkoleń
  1. Administrator może przetwarzać dane osobowe uczestników szkoleń w następujących celach: Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty świadczące na naszą rzecz usługi księgowe, zajmujące się serwisem sprzętu komputerowego, outsourcingiem IT, hostingiem strony internetowej i poczty, dostawą serwera, wykładowcy, kancelaria prawna, a także podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
    1. zawarcia i realizacji umowy na usługę szkoleniową tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – wykonanie umowy,
    2. wypełniania obowiązków względem organów podatkowych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,
    3. dochodzenia roszczeń lub obrony praw, jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO,
    4. przedstawiania informacji na temat naszych produktów, usług, szkoleń, oferty, promocji (newsletter) – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest marketing własnych produktów i usług. Wysyłka informacji handlowej drogą mailową dotyczy wyłącznie sytuacji, kiedy osoba, której dane dotyczą, wyrazi zgodę na otrzymywanie informacji handlowej drogą elektroniczną, na podany adres e-mail w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i/lub prawa telekomunikacyjnego, wyrażoną w formie działania wyraźnie potwierdzającego jakim jest pozostawienie adresu e-mail.
    5. usprawnienia prowadzenia działalności gospodarczej oraz archiwizacji dokumentów tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO -prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest przechowywanie dokumentacji, sprawniejsze i efektywniejsze prowadzenie działalności.
  2. Dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, firmy, adres e-mail i numeru telefonu zostaną udostępnione firmie REC Solar EMEA GmbH w celu zapisania uczestnika szkolenia do bazy REC Solar Professional i umożliwienia przyznania mu przedłużonej gwarancji na moduły fotowoltaiczne marki REC.
  3. Przechowujemy Państwa dane osobowe do czasu upływu terminu przedawnienia wszelkich roszczeń z tytułu wykonania bądź nienależytego wykonania umowy, a także do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią inaczej. W zakresie danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora do czasu wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Jeżeli Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie zgody, możemy je przetwarzać do momentu cofnięcia zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  5. Obowiązek podania danych osobowych wynika z przepisów prawa regulujących kwestie związane z realizacją umów, w tym przepisów Kodeksu cywilnego oraz prawa podatkowego. Jeżeli odmówisz podania swoich danych nie będziemy mogli nawiązać stosunku prawnego. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne do zawarcia umowy i/lub wysyłania treści o charakterze marketingowym.

Osoby kontaktujące się z Administratorem mailowo, telefonicznie, poprzez formularz kontaktowy oraz osoby, z którymi kontaktuje się Administrator
  1. Administrator może przetwarzać dane osobowe w następujących celach: Powyższe cele i podstawy dotyczą osób, które kontaktują się z Solfinity sp. z o.o. sp.k. w Warszawie w jakiejkolwiek sprawie, a nie są kontrahentem, klientem, uczestnikiem szkolenia ani pracownikiem/współpracownikiem kontrahenta lub jeżeli to Solfinity sp. z o.o. sp. k. w Warszawie (telefonicznie oraz mailowo) kontaktuje się z taką osobą w jakiejkolwiek sprawie.
    1. udzielenia odpowiedzi na pytania, w tym kontaktowania mailowo, telefonicznie w tym celu, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - prawnie uzasadniony interes polegający na możliwości przekazania odpowiedzi na pytanie dotyczące działalności gospodarczej.
    2. nawiązania współpracy bezpośrednio z taką osobą lub pracodawcą/podmiotem, który taka osoba reprezentuje, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - prawnie uzasadniony interes polegający na nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji w ramach działalności gospodarczej.
  2. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu zakończenia sprawy, która jest przedmiotem zapytania, kontaktu lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Po tym czasie Administrator będzie przechowywał dane osobowe, jeżeli zobowiązany jest do tego na mocy przepisów prawa przez okres przewidziany w tych przepisach lub w celu realizacji uzasadnionych interesów przez okres przedawnienia roszczeń.
  3. W związku z przetwarzaniem danych osobowych osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  4. Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi.

Kandydaci do pracy
  1. Administrator może przetwarzać dane osobowe kandydatów do pracy w celu prowadzenia postępowania rekrutacyjnego (oceny kwalifikacji, zdolności, umiejętności na dane stanowisko, wyboru najlepszej osoby do naszego zespołu), na podstawie: Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom, z którymi zawarliśmy umowę powierzenia, w tym podmiotom świadczącym usługi związane obsługą procesu rekrutacji, zajmujące się serwisem sprzętu komputerowego, outsourcingiem IT, hostingiem strony internetowej i poczty, dostawą serwera także podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
    1. art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą),
    2. art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny administratora, w tym wynikający przede wszystkim z art. 221 § 1 Kodeksu pracy),
    3. art 6 ust.1 lit a) RODO (zgoda wyrażona w formie działania wyraźnie potwierdzającego jakim jest przesłanie dokumentów aplikacyjnych w zakresie dokumentów nie wymaganych przepisami prawa ale podanych przez Ciebie w tych dokumentach).
    4. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora jakim jest możliwość sprawdzenia Twoich umiejętności, kompetencji - w zakresie danych przekazanych nam podczas rozmowy kwalifikacyjnej).
  2. Przechowujemy Państwa dane osobowe do czasu zakończenia procesu rekrutacyjnego.
  3. W związku z przetwarzaniem danych osobowych osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  4. Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe w zakresie w jakim wymagają tego przepisy Kodeksu pracy. Konsekwencją nie podania danych jest wykluczenie z procesu rekrutacyjnego. Podanie danych w pozostałym zakresie jest dobrowolne i nie ma wpływu na możliwość przystąpienia do rekrutacji.

Subskrybenci newslettera
  1. Administrator może przetwarzać dane osobowe subskrybentów newslettera w celu przesyłania treści na temat działalności Administratora, w tym na temat swoich produktów, usług, promocji, szkoleń, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) – prawnie uzasadniony interes Administratora.
  2. Wysyłka newslettera drogą mailową dotyczy wyłącznie sytuacji, kiedy osoba, której dane dotyczą, wyrazi zgodę na otrzymywanie informacji handlowej drogą elektroniczną w celach marketingowych, na podany adres e-mail w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i/lub prawa telekomunikacyjnego wyrażoną poprzez działanie wyraźnie potwierdzające jakim jest pozostawienie adresu e-mail.
  3. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty zajmujące się serwisem sprzętu komputerowego, outsourcingiem IT, obsługą mailingu, marketingiem, a także podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
  4. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu rezygnacji z subskrypcji newslettera lub do zakończenia wydawania newslettera albo do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych.
  5. W związku z przetwarzaniem danych osobowych osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  6. Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne w przypadku chęci otrzymywania newslettera.

Dane pochodzące z monitoringu wizyjnego
  1. Administrator może przetwarzać dane osobowe (wizerunek) osób przebywających na terenie zakładu objętego monitoringiem (klienci, kontrahenci, goście, pracownicy, współpracownicy, uczestnicy szkolenia) w celu zwiększenia bezpieczeństwa osób i mienia na terenie objętym monitoringiem tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) – prawnie uzasadniony interes administratora jakim jest chęć zwiększenia bezpieczeństwa osób oraz mienia.
  2. Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
  3. Przechowujemy dane osobowe przez okres 3 miesięcy do dnia rejestracji, w przypadku zaś, gdy nagranie może stanowić dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin określony powyżej ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania, po tym okresie, w razie konieczności przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowywanie tych danych lub przez czas przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  4. Z zastrzeżeniem warunków określonych w przepisach RODO przysługują Państwu następujące prawa: prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, usunięcia, prawo do ograniczenia ich przetwarzania, a także wniesienia sprzeciwu, prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Odbiorcy danych
  1. Administrator korzysta z usług podmiotów, którzy zapewniają wystarczające gwarancje bezpieczeństwa danych osobowych, w tym poprzez wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych.
  2. Nie zawsze powierzenie lub udostępnienie danych osobowych następuje do wszystkich wymienionych odbiorców. Administrator przekazuje dane tylko wtedy, gdy jest to niezbędne do zrealizowania danego celu przetwarzania i wyłącznie w niezbędnym zakresie.
  3. W związku z tym, iż Administrator korzysta z narzędzi Google Analytics, Google Ads, Google Suite, Google Search Console, Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane do państwa trzeciego (tj. państwa, które nie należy do Europejskiego Obszaru Gospodarczego) – Stanów Zjednoczonych Ameryki. Podstawą prawną przekazania danych jest art. 45 ust. 1 RODO (decyzja Komisji Europejskiej stwierdzająca odpowiedni poziom ochrony, którą jest Tarcza Prywatności UE-USA).

Czas przetwarzania danych osobowych
  1. Czas przez jaki będziemy przetwarzać Państwa dane uzależniony jest od celu, w jakim dane zostały zebrane i podstawy prawnej, na której dany cel został oparty.
  2. Dokładny czas przetwarzania danych znajdziecie Państwo w poszczególnych klauzulach informacyjnych. Zachęcamy do zapoznania się z tymi informacjami.

Prawa osoby, której dane dotyczą
  1. RODO określiło szereg praw, które przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem danych osobowych. Z zastrzeżeniem warunków określonych w przepisach RODO przysługują Państwu następujące prawa: W celu realizacji powyżej wskazanych uprawnień prosimy o kontakt z Administratorem w sposób wskazany w części „Kontakt z Administratorem”.
    1. żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, przenoszenia danych,
    2. prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w przypadku, gdy przetwarzanie opiera się na przesłance prawnie uzasadnionego interesu,
    3. wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy RODO,
    4. wycofania zgody, z tym zastrzeżeniem, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W celu wycofania zgody prosimy o kontakt na adres e-mail: [email protected]

Źródło danych
  1. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora pozyskuje on co do zasady bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą lub od pracodawcy/podmiotu, który reprezentuje osoba fizyczna.
  2. Obowiązek podania danych osobowych lub brak takiego obowiązku jest także uzależniony od relacji jaką ma osoba, której dane dotyczą z Administratorem, a także danego procesu w ramach tej relacji.